لوگو سایت

سوالات متداول صدور/اصلاح/تمدید پروانه اشتغال در مراکز آموزشی و پژوهشی - فعالیت پرتوی (شناسه خدمت: 13031634100)

سوال 1 ) نحوه ارسال مدارک جهت اخذ پروانه چگونه است؟
پاسخ 1 ) جهت هرگونه مکاتبه با واحد قانونی به منظور اخذ پروانه، ضروری است از طریق سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی پرتوی (سیناپ) در وب سایت این اداره کل به آدرس www.nrpd.ir، نسبت به اخذ شناسه کاربری و رمز عبور اقدام و سپس از طریق فرایندهای موجود نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام گردد
سوال 2 ) مدارک لازم جهت اخذ مجوز/ پروانه چیست؟
پاسخ  2) از طریق وب سایت اداره کل حفاظت در برابر اشعه به آدرس www.nrpd.ir ، قسمت ضوابط و مقررات، نسبت به مطالعه ضابطه مربوط به فعالیت پروانه مربوطه، به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز اقدام گردد.
سوال 3 ) آیا جهت اخذ پروانه اشتغال، معرفی دو فرد مجزا جهت تصدی مسئولیت های شخص مسئول و مسئول فیزیک بهداشت الزامی است؟
پاسخ 3 ) برای اخذ پروانه اشتغال سطح1 نیاز نمی باشد.
سوال 4 ) آیا فعالیت آموزشی و پژوهشی با دستگاه های ثابت آنالیز مواد با اشعه ایکس، نیاز به اخذ پروانه اشتغال دارد؟
پاسخ 4 ) خیر. براساس آخرین نسخه ضوابط دریافت پروانه و مسئولیت های واحد قانونی فعالیت پرتوی با این منابع در حد اظهار می باشد و از شمول پروانه اشتغال خارج شده است.
سوال 5 ) پروانه اشتغال سطح 1 و 2 چه تفاوتی با هم دارند؟
پاسخ 5 ) پروانه اشتغال سطح 1 شامل فعالیت با منابع پرتوی با ریسک پایین و پروانه اشتغال سطح 2 شامل فعالیت با منابع پرتوی با ریسک بالا می باشد که در انتهای ضابطه مربوطه با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

 

 

مشخصات کاربر

تاریخ بروزرسانی پورتال

سه‌شنبه 1 خرداد 1403 19:49:43
login