لوگو سایت

سوالات متداول صدور/اصلاح/تمدید پروانه اشتغال حمل و نقل مواد پرتوزا (شناسه خدمت: 13031634121)

سوال 1) نحوه ارسال مدارک جهت اخذ مجوز ترخیص و ترانزیت ضایعات فلزی چگونه است؟
پاسخ 1) جهت هرگونه مکاتبه با واحد قانونی به منظور اخذ مجوز، ضروری است از طریق سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی پرتوی (سیناپ) مندرج در پرتال این اداره کل به آدرس www.nrpd.ir، نسبت به اخذ شناسه کاربری و رمز عبور اقدام شده و سپس از طریق فرآیندهای مربوطه نسبت به ثبت درخواست اقدام گردد.
سوال 2) درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی تلفنی، چه اقدامی باید انجام داد؟
پاسخ 2) مرکز پاسخگویی به سوالات واحد قانونی به شماره تلفن 57817-021، در روزهای کاری آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان گرامی می باشد
سوال 3) دلایل اصلاح پروانه اشتغال چه می باشد؟
پاسخ 3) چنانچه در لیست منابع مرکز و یا لیست پرتوکاران مرکز، تغییرات صورت گیرد، پروانه اشتغال مرکز باید اصلاح گردد.
سوال 4 ) چه زمانی نیازی به اخذ پروانه حمل و نقل و چه زمانی نیاز به دریافت مجوز حمل و نقل می باشد؟
پاسخ 4) چنانچه مراکز دارای پروانه اشتغال معتبر باشند، می توانند منابع پرتو خود را در قالب همان پروانه اشتغال، حمل و نقل نمایند و در مواردی که نیاز باشد، می توانند تنها به اخذ مجوز حمل و نقل اقدام نمایند.
پروانه حمل و نقل مربوط به مراکزی می باشد که قصد دارند به صورت تخصصی حمل و نقل منابع پرتو را برای تمام مراکز انجام دهند و فعالیت تخصصی آنها می باشد و با اخذ پروانه می توانند منابع پرتوی (به غیر از مواد هسته ای) تمام مراکز را حمل و نقل نمایند.
سوال 5 ) مراحل اخذ پروانه اشتغال حمل و نقل به چه صورت می باشد؟
پاسخ 5 ) برای دریافت پروانه اشتغال بعد از ورود به کارتابل در سامانه سیناپ، وارد قسمت مدیریت درخواست ها، سپس درخواست مجوز/ پروانه ها:
در صورت نیاز به صدور پروانه در مرحله نخست، گزینه پروانه اشتغال/ تایید مجوز کار با اشعه/ مجوز خدمات آموزش حفاظت در برابر اشعه/ترخیص/ترانزیت ضایعات فلزی را انتخاب نمایید.
در صورت نیاز به اصلاح پروانه، گزینه اصلاح مجوز/پروانه را انتخاب نمایید.
در صورت نیاز به تمدید پروانه، گزینه تمدید مجوز/ پروانه را انتخاب نمایید.

 

 

مشخصات کاربر

تاریخ بروزرسانی پورتال

سه‌شنبه 1 خرداد 1403 17:09:05
login