1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پیام های ریاست سازمان

.

پیام دکتر صالحی در واکنش به حادثه تروریستی در افغانستان

1400/2/2112:52
تعداد بازدید: 557 بار
دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سید الشهداء در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بیگناه بویژه دختران دانش آموز، پیامی صادر کرد. متن کامل این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
"وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً فَقَد جَعَلنا لِوَلیه سُلطاناً"

بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، افغانستانِ عزیز، پارۀ تن و بخش جدایی‌ناپذیر از پیکرۀ پرشکوه حوزۀ تمدّنی ایرانِ فرهنگی است. افغانستان عزیز، مَهد علم و فضل و فضیلت و زادگاه و پرورشگاه بسیاری از بزرگان و قلّه‌های شعر و ادب پارسی و سرآمدان و طلایه‌داران عرفان اسلامی است. برای عاشقان و دلباختگان این میراث عظیم فرهنگی، مایۀ دریغ و افسوسِ بسیار است که بخشهایی از دیارِ عاشقان ادب و عرفان ایرانی و اسلامی طی دهه‌های اخیر به کمینگاه جریانهای افراطی و تکفیری تبدیل شده و اخبار تحرکاتِ ضد بشری و ددمنشانۀ آنان گاه و بیگاه در صدر اخبار جهان قرار می‌گیرد.
حملۀ روز شنبه به مدرسۀ دخترانۀ سیدالشهداء(ع) در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بی‌گناه بویژه دخترانِ معصوم و مظلومِ آن سرزمینِ ستمدیده، دلهای بسیاری از مردمان جهان و قلوب انسانهای برخوردار  از وجدان آگاه و بیدار را در غمی جانکاه فرو بُرد. در این میان، این حادثۀ دلخراش برای ما ایرانیان و علاقه‌مندان به سرافرازی و بهروزیِ افغانستانِ عزیز همچون داغی سوزان است که به فراموشی سپردن آن سخت دشوار و ناممکن می‌نُماید.
اینجانب به عنوان یکی از دلبستگان گنجینه‌ علمی و فرهنگی ایران زمین با قلبی آکنده از اندوه، این ضایعۀ بزرگ را به ملّت و دولت افغانستان خاصّه بازماندگان و بستگان قربانیان این اقدام ضدبشری تسلیت می‌گویم. بدون تردید، این حادثه جان‌فرسا و دلخراش بار دیگر این واقعیتِ غیرقابل انکار را بر همۀ ما عیان می‌کند که مبارزه با جریانهای افراطی و تفکراتِ تکفیری که نتیجه برداشت‌های سطحی و وارونه از تعالیم آیین حنیف اسلام است، وظیفۀ همگانی است.
اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه و ضد انسانی، بر ارواح طیّبۀ شهدای این حادثۀ روحگزا درود میفرستم و از درگاه حضرت احدیّت مسئلت می‌نمایم تا به حُرمت و برکت ماه پرفضیلت رمضان و در آستانۀ فرارسیدن عید سعید فطر، این عزیزان سفر کرده به دیار ابدیّت را جلیس و همنشین انبیاء و اولیاء و نیکان و ابرار قرار دهد.
حافظ وصال می‌طلبد از ره دعا            یا رب دعای خسته‌دلان مستجاب کن
 

منبع خبر: دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :