1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

دیپلماسی عمومی - جوابیه ها / اطلاعیه ها

.

بیانیه مرکز نظام ایمنی هسته ای در پاسخ به مطلب یکی از رسانه ها

1395/8/1418:20
تعداد بازدید: 1798 بار

ایمنی هسته ای کشور بر اساس قوانین سختگیرانه بین المللی و کشوری در بالاترین سطح اجرا می شود

اخیرا یکى از رسانه هاى بین المللى که در انتشار اخبار تحریف شده دارای سابقه ای برجسته است، به نقل از یکی از خبرگزارى ها و به استناد سخنان یکى از مسئولین مطالبى در خصوص عدم رعایت مقررات ایمنى در کشور منتشر نموده است که پایه درستى نداشته، و اساسا غلط و گمراه کننده است. مسئول مربوطه شخصاً مطلبی با عنوان "٦٠ درصد از ضوابط ایمنى هسته اى در کشور رعایت نمى شود" را  تکذیب نموده و به همین دلیل آن خبرگزارى بلافاصله بعد از تکذیب مطلب ذکر شده را از صفحه سایت خود برداشته است.

 شایان ذکر است آنچه به تجربه ثابت شده است اینکه از خبر گزاریهاى دروغ پراکنى که از هر فرصتى در جهت ضربه زدن به کشور استفاده مى کنند، انتظار اخبار صحیح نمی توان داشت.

اما آنچه که لازم به تاکید است اینکه با توجه به مخالفت برخى کشورهاى غربى با رویکرد مناسب جوامع جهانى در شناسایى جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر و پیشرفته در استفاده صلح آمیز از صنعت هسته اى و تعامل مناسب کشور هاى دیگر با ایران در زمینه همکارى هاى هسته اى صلح آمیز، عدم دقت رسانه هاى داخلى در انعکاس درست مطالب، بهانه لازم به رسانه هاى بین المللى وابسته به اینگونه کشورها براى انتشار اخبار منفى را خواهد داد.

یادآور می گردد بر اساس قانون حفاظت در برابر اشعه کشور، کلیه فعالیت هاى هسته ای و پرتوى تحت نظارت مستمر بوده و مرکز نظام ایمنى هسته اى کشور بر اساس وظایف قانونى خود بر کلیه فعالیتهاى هسته اى کشور از جمله حمل و نقل و جابجائى مواد هسته ای نظارت و اشراف کامل دارد و در مواردی که مقررات ایمنى رعایت نشود،  با بهره برداران خاطى برخورد قانونى مى نماید. مرکز نظام ایمنى هسته اى کشور ضمن اعلام و تاکید بر این موضوع که هم اکنون تأسیسات هسته اى کشور و موسسات داراى چشمه هاى پرتوزا در شرایط کاملا مطلوب در حال فعالیت میباشند از رسانه هاى داخلى انتظار دارد که قبل از انتشار مطالب مرتبط با فعالیت هاى هسته اى ضمن هماهنگى با این مرکز و نیز سازمان انرژى اتمى از صحت مطالب منتشره اطمینان لازم را حاصل نموده سپس مبادرت به انتشار مطالب خود نمایند تا با انتشار اخبار ناصحیح باعث تشویش افکار عمومى و سوء استفاده رسانه های معلوم الحال بین المللى نگردند.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :