1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

مصاحبه‌هامصاحبه‌ها

.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تاکید کرد:

دنبال کردن جدی بحث ارتباط با مردم و جامعه در سازمان انرژی اتمی

1401/12/320:13
تعداد بازدید: 746 بار

عضو هیات علمی و مدیر منابع علمی، ترویج و نشر پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای گفت: یکی از مواردی که به شکلی جدی در سازمان انرژی اتمی دنبال می شود، بحث توسعه ارتباط سازمان با مردم و جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر کاسه‌ساز، در گفت‌و‌گو با مجله علمی «روزنه» در رادیو گفت‌و‌گو درباره آخرین اخبار و اطلاعات در حوزه فناوری هسته‌ای اظهار کرد: یکی از مواردی که به شکلی جدی در سازمان انرژی اتمی دنبال می‌شود، بحث توسعه ارتباط سازمان با مردم و جامعه است.
وی افزود: در همین رابطه یکی از ماموریت‌های مهم اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی این است که مردم را با این حوزه و مزایای انرژی اتمی آشنا کند.
مدیر منابع علمی، ترویج و نشر پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با بیان این که در این زمینه چندین برنامه و رویکرد وجود دارد، گفت: یکی از این موارد ارتباط مستمر با رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی است به‌طوری‌که ارایه آخرین اخبار از صنعت هسته‌ای در برنامه روزنه در رادیو گفت‌و‌گو نشأت گرفته از این برنامه‌ریزی است. وی تصریح کرد: در این برنامه می‌توانیم در کنار معرفی دستاوردهای سازمان، مزایای و کاربردهای متنوع فناوری‌ هسته‌ای را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
عضو هیات علمی پژوهشگاه ادامه داد: تولید محتوای ترویجی و آموزشی محور دیگری است که به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم. در این زمینه یکی از وبسایت‌های زیرمجموعه سازمان به نشانی nso.nstri.ir در نظر گرفته شده و مطالب متنوعی در آنجا جهت استفاده عموم بارگذاری می‌شود. در این وب سایت مطالبی نظیر کتاب‌ها، بروشورها و کلیپ‌های فارسی و انگلیسی مرتبط با این فناوری بارگذاری شده که علاقه‌مندان می‌توانند با ابعاد مختلف فناوری و انرژی هسته‌ای آشنا شوند.
کاسه‌ساز تصریح کرد: بحث بازدیدهای عمومی یکی دیگر از مباحث مهم برنامه‌ریزی شده از سوی اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی است که برگزاری این بازدیدها از سوی اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و به ویژه دانشجویان مورد استقبال قرار گرفته است و این امکان فراهم شده که بازدیدکنندگان از بخش‌های مهم سازمان انرژی اتمی بازدید کنند.
وی افزود: در شهرهای مختلف کشور دارای تاسیسات هسته‌ای هستیم که علاقه‌مندان می‌توانند به همت دانشگاه‌ها، مدارس و سازمان خود از آنها بازدید کرده از نزدیک با این فناوری آشنا شوند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در ادامه با اشاره به «طرح آفتاب نهان» که در راستای ماموریت‌های مهم اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی بابت آشنایی مردم با مزایای انرژی اتمی در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح را به‌ویژه برای مدارس و به شکل خاص دنبال می‌کنیم.
کاسه‌ساز ادامه داد: مدارسی که علاقه‌مند به حوزه فناوری هسته‌ای هستند، می توانند در این طرح شرکت کنند؛ به این ترتیب که اگر مدارس طرحی داشته باشند از آن حمایت خواهیم کرد و برنامه‌هایی از جمله اعزام سخنران و بازدید برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: در اسفندماه جاری چندین وبینار عمومی از ساعت 17 تا 18 عصر برگزار می‌شود که شرکت در آنها برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت nso.nstri.ir    در این وبینارها شرکت کنند.
وی در پایان با اشاره به روند برگزاری دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» گفت: اکنون آثار شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» در حال جمع‌آوری است و در این طرح از معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان خواسته شده در محورهایی که توسط دبیرخانه جشنواره تعیین شده، تحقیقات و آثار خود را ارایه کنند و در این رقابت مفید شرکت داشته باشند.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :