1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

با حضور مهندس اسلامی و به مناسبت هفته دولت انجام شد:

افتتاح چند طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در استان لرستان

1401/6/715:07
تعداد بازدید: 1018 بار

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با هفته دولت و به منظور بهره‌برداری و افتتاح چند پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی به استان لرستان سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس محمد اسلامی در جریان سفر به استان لرستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار کرد .
در این دیدار مهندس اسلامی با ابراز خوشحالی از حضور در استان و تبریک ایام هفته دولت؛ گزارشی از وضعیت صنعت هسته ای در کشور بیان کرد.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: رییس سازمان انرژی اتمی با مسائل و مشکلات استان آشناست و با توجه به اوضاع استان انتظار می رود در بحث اشتغال جوانان و تقویت اقتصادی، اقداماتی در این حوزه صورت گیرد.
افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد
معاون رییس جمهور در جریان این سفر؛ فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را به عنوان خواسته دیرینه مردم این شهر افتتاح کرد.
مهندس اسلامی اظهار کرد: این کتابخانه به عنوان یکی از پروژه های قدیمی شهر خرم آباد ، سال ها مورد مطالبه مردم بوده و اکنون فاز نخست و هسته اصلی آن یعنی مخزن کتاب ها و محل قرائت برای بهره برداری آماده شده و با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین استاندار لرستان، انشاالله این کتابخانه به زودی تجهیز شود و مردم عزیز خرم آباد بتوانند پس از دو دهه انتظار از کتابخانه مرکزی شهر خود بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: امید است فازهای تکمیلی این کتابخانه نیز در آینده و به تدریج مراحل پایانی خود را طی کند.
گفتنی است فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد دارای 7 هزار و 603 متر مربع زیر بناست و با اعتباری معادل 38 میلیارد تومان ساخته شده و برای تکمیل فاز 2 این کتابخانه به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
افتتاح طرح های اقتصادی و عمرانی در ازنا
در جریان این سفر؛ عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در منطقه ویژه اقتصادی لرستان (ازنا) در زمینی به وسعت 50 هزار متر مربع و با سرمایه گذاری 986 میلیارد ریالی توسط مهندس اسلامی آغاز شد.
با افتتاح این واحد تولیدی در سال 1402، علاوه بر تولید سالانه 5 هزار تن کاغذ ؛ برای 30 نفر نیز شغل پایدار ایجاد خواهد شد.
همچنین با حضور معاون رییس جمهور، پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 600 متر مکعب و با اعتبار 144 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در روستای کندرچه
با حضور مهندس اسلامی چند طرح آبیاری تحت فشار در سطح 300 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان الیگودرز به بهره برداری رسید و همچنین پروژه آبیاری تحت فشار در روستای کندرچه شهرستان الیگودرز از سوی معاون رییس جمهور افتتاح شد.
این پروژه در زمینی به مساحت 145 هکتار و با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرا شد و به بهره برداری رسید؛ دبی ورودی آب در این طرح 130 لیتر بر ثانیه بوده و از آب قنات و رود آب تامین می شود.
در مجموع برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در شهرستان الیگودرز به منظور بهره مندی 100 خانوار، 9 میلیارد تومان هزینه شده است.
آغاز عملیات اجرایی پروژه آلیاژ فخر
در جریان سفر معاون رییس جمهور به شهرستان الیگودرز، مراسم کلنگ زنی و عملیات اجرایی پروژه کارخانه فروآلیاژ فخر با ظرفیت 7 هزار تن در این شهرستان آغاز شد.
کارخانه فروآلیاژ فخر الیگودرز با اعتبار 330 میلیارد تومان و امکان اشتغالزایی برای 196 نفر در هشت هکتار احداث خواهد شد و سالانه می تواند 5 هزار و 500 تن فروسیلیسیوم تولید کند.
بهره برداری از کارخانه آرد و  بزرگترین بوستان شهرستان الیگودرز (پارک خانواده)
همچنین با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی طرح توسعه کارخانه آرد زراعت شهرستان الیگودرز با اشتغالزایی 90 نفر و ظرفیت تولید روزانه 360 تُن افتتاح شد.
بزرگترین بوستان شهرستان الیگودرز با مساحت 36 هزار متر مربع و با اعتبار 12 میلیارد تومانی از دیگر مراکز افتتاح شده توسط رییس سازمان انرژی اتمی در این شهرستان بود.
در پایان این سفر، رییس سازمان انرژی اتمی در گلزار شهدای شهرستان الیگودرز حاضر شد و به زیارت مزار شهدای والامقام این شهرستان پرداخت.
گفتنی است در این هفته حدود 434 طرح عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح می شود که معادل 2600 میلیارد تومانی برای این طرح ها سرمایه گذاری شده است و با افتتاح و بهره برداری این طرح ها، زمینه اشتغال 3 هزار نفر در استان لرستان فراهم می شود.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :