1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

سطح توقعات در این دوره از مذاکرات بسیار بالاست

1401/12/1313:57
تعداد بازدید: 442 بار

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت: 2 مساله بسیار مهم در این دور از مذاکرات وجود دارد؛ نخست اینکه سطح توقعات بسیار بالاست و حضور گسترده نماینده رسانه‌ها و مطبوعات در این جلسه نشان‌دهنده اهمیت فراوان این مساله است البته چنین توقعات و علاقه‌مندی بالایی نیز در سطح جهان به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی درباره روند این مذاکرات گفت: سطح توقعات در این دوره از مذاکرات بسیار بالاست و حضور گسترده نماینده رسانه‌ها و مطبوعات در این جلسه نشان‌دهنده اهمیت فراوان این مساله است البته چنین توقعات و علاقه‌مندی بالایی نیز در سطح جهان به چشم می‌خورد.

وی در ابتدای این نشست خطاب به نمایندگان رسانه‌های جمعی اظهار کرد: باعث افتخار و خوشحالی است که به تهران بازگشته‌ام و در خدمت شما عزیزان هستم؛ این دوره از دیدارها بسیار بسیار مهم است و آماده هستیم تا کارها را پیش ببریم.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: شب گذشته این فرصت و افتخار را داشتم تا در جلسه‌ای با حضور دانشمندان نخبه ایرانی شرکت کنم که برای بنده جلسه بسیار تاثیرگذاری بود.
وی تصریح کرد: روز گذشته دور نخست مذاکرات و رایزنی‌های خود را آغاز کردیم و امروز نیز جلسات ما ادامه دارد.
گروسی اظهار کرد: 2 مساله بسیار مهم در این دور از مذاکرات وجود دارد؛ نخست اینکه سطح توقعات بسیار بالاست و حضور گسترده نماینده رسانه‌ها و مطبوعات در این جلسه نشان‌دهنده اهمیت فراوان این مساله است البته چنین توقعات و علاقه‌مندی بالایی نیز در سطح جهان به چشم می‌خورد.
وی عنوان کرد: به‌صورت مشترک ما و جمهوری اسلامی ایران در حال پیش بردن موارد و مسایلی هستیم که باید در مورد آنها شفافیت‌سازی کنیم و نیز تضمین‌ها و اطمینان‌هایی که قرار است بابت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران داده شود.
گروسی  ادامه داد: دومین موضوع که بسیار مهم تلقی می‌شود؛ مربوط به همکاری‌های فنی و علمی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس است که باید انجام شود. در جلسه‌ای که شب گذشته با آقای اسلامی داشتم در این‌خصوص بحث و گفت‌وگو کردیم و قرار است ایران یک رویداد را (کنفرانس فناوری هسته‌ای) که در سالیان گذشته و به صورت سنتی و ملی در این سازمان برگزار شده است را به شکل بین‌المللی برگزار کند و به عبارت بهتر قرار است این کنفرانس، شخصیت بین‌المللی پیدا کند و درباره چگونگی کمک و حمایت‌های آژانس از برگزاری بین‌المللی این رویداد صحبت‌هایی شد. این رویداد که قرار است سال آینده برگزار شود، جنبه بین‌المللی خواهد داشت و ما قرار است در این راستا از چنین رویدادی حمایت کنیم.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
login