1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

معاون سازمان انرژی اتمی:

آلودگی‌زدایی مرسولات پستی با استفاده از فناوری پرتودهی

1402/3/1308:58
تعداد بازدید: 728 بار

معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ دکتر سیدپژمان شیرمردی در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست ایران خبر داد.
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران درباره مفاد تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست اظهار کرد: مرسولات پستی را با کمک پرتودهی، آلودگی‌زدایی می‌کنیم.

شیرمردی برگزاری نمایشگاه صنعت پست را یک اتفاق مهم ارزیابی کرد و گفت: چنین نمایشگاهی محل ارایه دستاوردهای مهم و تخصصی کشور است که با زندگی مردم مرتبط بوده و با برگزاری آن فعالان صنایع و مردم نسبت به‌ دستاوردها مطلع می‌شوند و می‌توانند از بهترین خدمات استفاده کنند.
وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه میان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت ملی پست توضیح داد: مفاد اصلی این تفاهم‌نامه مربوط به خدمات متقابلی است که می‌توانیم نسبت به این 2 مجموعه داشته باشیم.


معاون سازمان انرژی اتمی ایران، آلودگی‌زدایی بسته‌های پستی از طریق پرتودهی را یکی از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه و از ظرفیت علمی موجود در سازمان انرژی اتمی استفاده خواهیم کرد تا با کمک پرتودهی، مرسولات پستی را آلودگی‌زدایی کنیم
.

 وی تصریح کرد: به وسیله دستگاه‌های تولید شده در سازمان انرژی اتمی قادریم موادی که ممکن است عامل حمله‌های بیولوژیک باشد را شناسایی کنیم وهمچنین در این زمینه می‌توانیم دستگاه‌های تولید شده را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

شیرمردی تاکید کرد: ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و برخی از نیازهای روز کشور در سازمان انرژی اتمی ایران وجود دارد که امیدواریم با این تفاهم‌نامه بتوانیم گامی در زمینه بهره‌گیری از این قابلیت‌ها برداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران بهره‌گیری از ظرفیت شرکت ملی پست را از اهداف مهم امضای تفاهم‌نامه دانست و گفت: ما به‌طور کلی خدمات متعددی را به‌ صنعت پست کشور ارایه خواهیم کرد و البته حمل برخی از محوله‌هایی که نیازمند ایمنی خاص جابه‌جایی است را نیز شرکت ملی پست برعهده گرفته است.

گفتنی است این تفاهم‌نامه همکاری میان سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست که از تاریخ 8 تا 11 خردادماه 1402 در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد به امضا رسید.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :