1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد:

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از دستاوردهای فناورانه سازمان انرژی اتمی

1402/3/1718:56
تعداد بازدید: 212 بار

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی و پزشکی اظهار کرد: دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران با هدف رفع مشکلات و نیازهای صنعت کشاورزی بسیار مثمر ثمر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ سیدمحمد آقامیری در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی و پزشکی که عصر روز چهارشنبه، 17 خردادماه در این سازمان انجام شد؛ با اشاره به تاثیرات دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران در افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی گفت: یکی از معضلات اصلی ما در بخش کشاورزی، بحث آفت‌هاست که در حوزه‌های تولید، مصرف و صادرات شاهد وجود این معضل بوده‌ایم. خوشبختانه اکنون با تولید دستگاه‌های آفت‌زدای مایکروویو و پرتودهی اشعه ایکس شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بدون شک سامانه‌های تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران کمک فراوانی به ارتقای کیفیت و افزایش انبارمانی در بخش محصولات کشاورزی می‌کند، اظهار کرد: محصولات و سامانه‌های تولید شده در این سازمان، تاثیر فراوانی در کیفیت محصولات صادراتی و نیز از بین بردن آفات‌ دارند و وزارت جهاد کشاورزی از چنین فناوری‌هایی استقبال کرده و به حتم از آن‌ها حمایت می‌کند.
آقامیری با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز از چنین سامانه‌‌ها و طرح‌هایی استقبال می کند، گفت: هزینه‌های آفت‌زدایی محصولات کشاورزی در کشور بسیار بالاست در حالی‌که می‌توان از روش‌های نوین سازمان انرژی اتمی ایران برای آفت‌زدایی بهره‌مند شد.
 

وی تصریح کرد: با توجه به تفکر مهندس اسلامی و نیز حمایت‌های سازمان انرژی اتمی ایران از سامانه‌های نوین آفت‌زدایی طراحی و ساخته شده به‌وسیله دانشمندان کشور، شاهد اجرای روش‌های فناورانه نوین، موثر و سازنده در بخش کشاورزی خواهیم بود
.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: از طراحی و تولید چنین سامانه‌هایی برای حوزه کشاورزی بسیار خوشحالیم و معتقدیم باید به سمت تولید سایر سامانه‌ها و دستگاه‌های دیگر مورد نیاز برای حل مشکلات بزرگ در بخش کشاورزی برویم.
وی افزود: اکنون 30 درصد از حجم 125 میلیون تنی محصولات کشاورزی تولید شده در کشور فاسد می‌شود که حجم زیادی بوده و این  در‌حالی‌ است که با تکیه بر روش‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نوین فناورانه می‌توان این میزان را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه نگاه وزارت جهاد کشاورزی این است که با استفاده از دانش فناورانه به تولید محصول برسد؛ ‌گفت: با تکیه بر این موارد و استفاده آن‌ها در صنعت کشاورزی، در نهایت مردم از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: این نیاز در جهاد کشاورزی وجود دارد و ما باید دنبال رفع نیاز‌های خود باشیم. خوشبختانه اکنون این نیاز به‌وسیله سازمان انرژی اتمی ایران برطرف شده و در ادامه می‌توان نیاز‌های بخش خصوصی به‌ویژه صادرکنندگان محصولات کشاورزی را با توجه به الزام استاندارد‌های جهانی، برطرف کرد.

گفتنی است آیین رونمایی از دستگاه آفت‌زدای مایکروویو 60 کیلو وات و نخستین سامانه پرتودهی اشعه ایکس برای تحقیقات کشاورزی هسته‌ای، پرتودهی فرآورده‌های بیولوژیکی و عقیم‌سازی حشرات (SIT)  به عنوان دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه  کشاورزی و پزشکی بعد از ظهر امروز چهارشنبه، 17خردادماه 1402 با حضور محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این وزارتخانه و همچنین دکتر سید پژمان شیرمردی و دکتر سید امیرحسین فقهی از معاونان سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :