1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

در مراسم افتتاح مجموعه لیزر پورت؛

مهندس اسلامی: کشورمان جبراً باید در مسیر دانش بنیان قرار بگیرد

1401/3/1308:27
تعداد بازدید: 1927 بار

رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح مجموعه لیزر پورت عنوان کرد: با این همه استعدادی که در کشور داریم، کشورمان جبراً باید در مسیر دانش بنیان قرار گیرد، تا بتوانیم محصولات پیشرفته را سریع‌تر به تولید و بهره‌برداری برسانیم.

مجموعه پیشرفته شتابدهنده تخصصی لیزر و فوتونیک (لیزر پورت) با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و جمعی از مدیران و متخصصین این حوزه صبح روز (پنجشنبه) 12 خردادماه افتتاح شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس اسلامی در مراسم افتتاح مجموعه لیزر پورت در سخنانی کوتاه، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه فناوری، سازوکار صدور مجوزها را در کشورمان یک ساز و کار سنتی، تدارکاتی و واردات محور خواند و اظهار داشت: این اهتمام در سیستم های مدیریتی کشور وجود دارد که به سمت تولید، عرضه و صادرات بخصوص در حوزه سلامت گام بر می دارند. با این همه استعدادی که در کشور داریم، کشورمان جبراً باید در مسیر دانش بنیان قرار گیرد، تا بتوانیم محصولات پیشرفته روز را سریع تر به تولید و بهره برداری برسانیم و با برندسازی به قطب منطقه و دنیا تبدیل شویم. این امر حائز اهمیت است که بتوانیم سرریز دانش و پژوهشی که وجود دارد و استعداد فراوانی که جوانان ما دارند را به مرحله پایدار و تثبیت شده ای برسانیم و انشاء الله نهایتاً به تولید انبوه برسد.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این مرکز نوآوری فرصت استفاده از آزمایشگاه و ارائه مشاوره و حمایت فنی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، کار ضروری مقدماتی بوده که صورت گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه این حوزه از حوزه هایی است که از سوی قدرت های بزرگ و کشورهای پیشرفته به نوعی انحصاری شده است. به عبارت دیگر از هسته ای، لیزر و فوتونیک تصویری امنیتی ساخته اند تا بتوانند آنها را منطقه ممنوعه نشان بدهند. در صورتی که اینها حوزه های پیشرفت هستند. پیشرفت های بسیار فوق العاده ای که می توانند خیلی از مسائل را با حداقل هزینه و حداکثر بهره دهی حل کنند. اینها باید در اختیار مردم قرار گیرند و مردم تاثیرات آنها را در زندگی خودشان مشاهده کنند که امروز مشاهده کردند این ظرفیت پیشرفت در بخش های گوناگون صنعتی، کشاورزی، صنعت و سلامت وجود دارد.
اسلامی ضمن تقدیر از همکاری ها و حمایت های دکتر ستاری، ابراز امیدواری کرد در سال ویژه دانش بنیانی تحولی قابل توجه در این حوزه اتفاق بیفتد.
شایان ذکر است، در این رویداد از روند تلاش ها و فعالیت های شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حاضر در مجموعه بازدید بعمل آمد و در خصوص مسائل و چالش های این فعالان دانش و فناوری گفتگو شد و در ادامه رهنمودهایی از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد. در حال حاضر 12 شرکت و استارت آپ در این مجموعه به فعالیت روی پروژه های علمی و فناورانه در حوزه های مختلف با استفاده از فناوری پیشرفته لیزر می پردازند. ساخت سامانه نوردهی مصنوعی محصولات زراعی، ساخت دستگاه تعیین جنسیت تخم مرغ، ساخت دستگاه انژیوگرافی حین عمل که با موفقیت روی حیوانات آزمایش شده است، برخی پروژه های این مجموعه هستند.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :