1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

رییس سازمان انرژی اتمی در جمع نمازگزاران بوشهری:‌

رویکرد اصلی دولت؛ گره‌گشایی از کار مردم است

1401/6/417:37
تعداد بازدید: 1307 بار

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران ظهر امروز در جمع نمازگزاران بوشهر با تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: در یک‌سال گذشته دولت سیزدهم با سفر و حضور به استان‌ها و شهرهای مختلف نسبت به حل مشکلات مردم و گره‌گشایی از کار آنها اقدام کرده است که میزان سفر رییس جمهور، ورزا و دولتمردان در این مدت بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس اسلامی که به منظور آغاز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن به بوشهر سفر کرده، در جمع نمازگزاران نماز جمعه این شهر گفت: این روند و پیگیری برنامه‌ها و مصوبات سفرهای استانی؛ بیانگر مدیریت جدید و رویکرد دولت سیزدهم در اداره کشور است.
توجه ویژه به افزایش تعاملات بین‌المللی در دولت سیزدهم
وی افزایش تعاملات بین‌المللی را از دیگر رویکرد‌های مهم دولت آیت‌الله رئیسی دانست و با اشاره به نحوه عملکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی بیان کرد: در یک سال گذشته حجم رفت‌وآمدهای رئیس جمهور، وزرا و سایر مقامات خارجی به کشور ایران افزایش یافته است و شاهد این موضوع هستیم که سیاست خارجی فعال و متوازن در دستور کار قرار دارد.
مهندس اسلامی عنوان کرد: این رفت‌وآمد‌ها آثار مهمی در کشور داشته است به‌طوری که شاهد افزایش حجم تجارت، مبادلات در بخش‌های گوناگون هستیم.
آثار منفی پرداخت ارز ترجیحی در کشور
معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره تلاش‌های دولت سیزدهم به منظور اعمال مدیریت برای مهار تورم را از دیگر سیاست‌های اجرا شده ذکر کرد و گفت: مدیریت اقتصاد در جامعه امری مهم است و نیاز به اقدام و عمل برای اصلاح ساختار اقتصادی در کشور وجود داشت؛ که طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با همراهی و همکاری مردم این طرح مهم اجرایی شد.
وی با اشاره به آثار منفی ارز ترجیحی در جامعه عنوان کرد: پیش از اجرای اصلاح ساختار اقتصادی و مردمی‌سازی یارانه‌ها، سالانه بیش از 10 میلیارد دلار ارز ترجیحی بدون نظارت پرداخت می‌شد که دارای آثار منفی در جامعه بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه با بحران اوکراین قیمت جهانی گندم افزایش یافت، افزود: قیمت گندم از هر تن 200 دلار به بیش از 2 برابر افزایش یافت و این مهم در شرایط اقتصادی جهان اثرگذاری مهمی ایجاد کرد.
عدالت‌گستری در تناسب منابع پرداختی به طرح‌ها و پروژه‌ها
وی عدالت‌گستری را از دیگر سیاست‌های مهم دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: تناسب منابع با پرداخت‌ها در اولویت قرار گرفت و این مساله باید به گونه‌ای اجرایی شود که ضمن توسعه و پیشرفت در بخش عمرانی موجب انجام و اداره امور به نحو مناسب و مطلوب شود.
معاون رییس جمهور بیان کرد: در شش ماه نخست سال 1401 حجم پرداخت‌های انجام شده در حوزه عمرانی بر اساس اعداد و آمار‌ها، بیش از سال‌های قبل بوده و در این مسیر اراده دولت توسعه و پیشرفت توامان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام، توجه به فرایند اقتصاد مقاومتی بوده و این مهم را در دستور کار دارد.
معادل 85 میلیون بشکه نفت، برق پاک تولید شد
مهندس اسلامی توضیح داد: کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با بهترین کیفیت به صورت ایمن از نیروگاه شماره یک بهره‌برداری می‌کنند و تاکنون در واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر،52 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق تحویل شده که این میزان تولید برق معادل 85 میلیون بشکه نفت است.
وی تولید این میزان برق و انرژی پاک را یک رکورد و دستاورد مهم در این عرصه و جلوگیری از تخریب محیط زیست دانست و اظهار کرد: این میزان تولید برق و انرژی پاک در اصل اقدام مهمی در جلوگیری از تولید گاز گلخانه‌ای و مزیت بزرگی در قدرت و برقراری تولید برق پایدار محسوب می‌شود.
مهندس اسلامی درباره روند اجرای واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با مدیریتی جهادی و اقدامات انجام شده این طرح‌ها از رکود خارج شده‌اند و با گذشت زمان و همچنین با اجرای طرح‌های مرتبط شاهد بروز پیشرفت‌هایی برای جامعه اسلامی خواهیم بود.
آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آب‌شیرین‌کن در بوشهر
وی درباره آغاز ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 70 هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر، بیان کرد: این طرح، بزرگترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن کشور محسوب می‌شود که با تکمیل طرح‌های مطالعاتی و تهیه نقشه‌های آن، وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
گفتنی است صبح امروز، چهارم شهریورماه کلنگ‌زنی پروژه آب شیرین‌‌کن به ظرفیت روزانه 70 هزارمتر مکعب و در زمینی به مساحت 9هکتار در بوشهر انجام شد.
با ساخت این پروژه روزانه به ظرفیت 70 هزار متر مکعب آب، شیرین می‌شود که به صورت مستقیم هرثانیه 2.5 تا 3.5 متر مکعب آب دریا قابل شیرین شدن است و این پروژه به‌گونه‌ای طراحی شده که ظرفیت آن تا 105 هزار مکعب در روز قابل توسعه است.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :