1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

رئیس مرکز ملی علوم و فنون ایران اعلام کرد:

حامی جدی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه لیزر هستیم / قرارگیری لیزر در کنار رادیوداروها برای افزایش‌ بهره‌وری درمان سرطان

1401/8/916:42
تعداد بازدید: 823 بار

رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران گفت: در نمایشگاه امسال لیزر و فوتونیک ایران نسبت به سال قبل شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های پزشکی و صنعتی هستیم و بخش نوآوری مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران با جدیدت حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فتونیک ایران که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، در خصوص پیشرفت های حوزه لیزر و کارهای اجرایی انجام شده در این مرکز اظهار داشت:  تقریبا چیزی حدود 20 سال از قدمت مرکز علوم و فنون لیزر ایران می گذرد که در این مدت تمام تلاش انجام شده در راستای توسعه تکنولوژی این صنعت بوده است.
وی با اشاره به اینکه لیزر می‌تواند در امور مختلف از جمله صنایع دارویی، پزشکی، صنعت و غذایی نقش ایفا کند، افزود: با توجه به ورود لیزر به حوزه‌های مختلف و اینکه در نهایت به شکل ابزار از آن استفاده می‌شود، می‌توان انتظار هرنوع کاربردی از آن داشت.
رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در ادامه با اشاره به ورود این صنعت در حوزه درمان سرطان تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی در حال حاضر به جز تولید رادیوداروها  از لیزر نیز برای درمان سرطان  استفاده می‌کند و با توجه به تاکیدات مهندس اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی، برای افزایش بهره‌وری در بخش درمان سرطان از رادیوداروها و لیزر در کنار یکدیگر استفاده می‌شود .
وی افزود:‌ همچنین لیزر در صنایع مختلف سازمان انرژی اتمی در حال استفاده است و از این فناوری‌ در صنایع فولاد، نیروگاهی، هوایی و ریلی استفاده می‌شود و این مراکز و سازمان‌ها و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول ارائه خدمات و سرویس‌های لازم هستند.
وی تصریح کرد: در این زمینه به شرکت‌های دانش‌بنیانی که به مرکز علوم و فنون لیزر ایران مراجعه داشتند و خدماتی را دریافت کرده‌اند، کمک کردیم تا در مسیر تجاری سازی قرار گیرند.
وی با اشاره غرفه مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در نمایشگاه امسال اظهار داشت: بخش نوآوری مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران همراه شرکت‌های دانش‌بنیان است و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها را در حوزه لیزر مورد حمایت قرار داده‌ایم.
رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران افزود:‌ با توجه به گران بودن صنایع مربوط به لیزر، استارت‌آپ‌ها بسیار سخت و مشکل می‌توانند به این حوزه وارد شوند و همچنین این شرکت‌ها برای انجام فعالیت‌های خود باید دارای  زیرساخت‌های لازم باشند. در این زمینه تدبیری اندیشیده شده تا با ایجاد مرکزی در تهران؛ همه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که به دنبال توسعه کار و یا ایده‌ای هستند، تحت حمایت قرار گیرند و با فراهم کردن امکانات لازم، شرایط مناسب برای به سرانجام رساندن ایده‌ها در این مرکز فراهم شود.  
 رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در ادامه با اشاره به جدیدترین دستاوردهای این مرکز در حوزه لیزر گفت: در این مرکز به جز کار بر روی لیزرهای جامد، لیزرهای پالسی و پیوسته نیز مورد توجه قرار دارد و خوشبختانه در حوزه لیزرهای پالسی و پیوسته هرسال دستاوردهای مختلفی بدست آورده‌ایم ؛ در 20 فروردین امسال نیز از یک لیزر مربوط به میکرو ماشین‌کاری رونمایی شد.
وی افزود: این لیزر در انجام پروژه‌های دقیق در صنعت کاربرد مهمی دارد و از نوع لیزر پالسی است. همچنین در حوزه  لیزر پیوسته مشغول کار بر روی لیزرهای دیسک و فیبر کار هستیم که شواهد نشان می‌دهد در این حوزه در غرب آسیا مشابهی نداشته باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه همکاری‌های خوبی هم با استان‌های فارس و اصفهان داریم و در تعامل به وجود آمده شاهد دستاوردهای فراوانی هستیم و این همکاری‌ها سبب شده که تا این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال گذشته شاهد پیشرفت‌های گسترده‌تری در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی و صنعتی باشیم.
گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فتونیک ایران با حضور شرکت‌های متعدد دانش‌بنیان از 9 تا 12 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :