1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

مهندس اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دانش‌آموز؛

دانش‌آموزان باید در همه عرصه‌ها پیشتاز باشند/نباید اسیر اطلاعات و روایتگری‌های دروغین دشمن شویم

1401/8/1410:12
تعداد بازدید: 1197 بار

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران  در آیین گرامیداشت 13 آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: شما دانش‌آموزان افتخار و آینده ما و ایران هستید و باید با تلاش و کوشش؛ استعدادهای خود را رشد دهید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ مهندس محمد اسلامی با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در دبیرستان پسرانه انرژی اتمی برگزار شد؛ بیان کرد: کشور بیش از هر عامل دیگری به وجود انسان‌های عالم، مستعد، پرتلاش و از خود گذشته نیاز دارد.
وی تصریح کرد:‌ کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته در مرز دانش حرکت می‌کنند و باید بدانیم هیچ‌کس از بیرون برای ما کاری انجام نمی‌دهد بلکه خود باید همت کرده و با اعتقاد به میهن و پاسداشت پرچم کشور مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنیم.
مهندس اسلامی گفت: کشور ما در طول تاریخ صاحب علم و تکنولوژی بوده و اگر شما دانش‌آموزان عزیز تاریخ را مطالعه کنید، درمی‌یابید که ایران به عنوان کشوری پرافتخار دارای دانشمندان به‌نام و مشهوری بوده است.
وی بیان کرد:‌ اکنون در بسیاری از کشورهای جهان؛ از یافته های «ابوعلی‌ سینا»  بهره‌برداری می‌کنند که این خود نشان‌دهنده اهمیت این دانشمند در عرصه بین‌المللی است؛ افتخار ما این است که ابوعلی‌ سینا دانشمندی ایرانی بوده و به عبارت دیگر «طب» در سطح بین‌المللی ریشه در سرزمین ما دارد.

نباید اسیر اطلاعات و روایتگری‌های دروغین دشمن شویم
وی در ادامه درباره چگونگی حرکت در مسیر پیشرفت و انتشار اطلاعات نادرست و دروغین از سوی دشمنان تاکید کرد: باید بررسی شود که اکنون مشکلات موجود در مسیر دستیابی به پیشرفت چیست؟!  این مهم برای شما دانش‌آموزان باید تبدیل به سوال و دغدغه شود و البته در نظر داشته باشید که در این مسیر نباید اسیر اطلاعات و روایتگری‌های فیک و نادرست شویم.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:‌ شما دانش‌آموزان باید بهتر از هرکسی دریابید که چرا روز 13 آبان گرامی داشته می‌شود و همچنین بتوانید سره را از ناسره تشخیص دهید.
وی ادامه داد: روز دانش‌آموز؛ روز آگهی یافتن از حقایق انقلاب اسلامی است و باید بدانید این انقلاب متعلق به همه نسل ها  و برای همه زمان‌هاست.
وی تصریح کرد: دشمنان کشور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدام به توطئه علیه ایران کرده‌اند و هنور این جریان به‌شکل محسوس ادامه دارد و همواره در تلاشند که جایگاه علمی و فناوری‌های ما را گرفته و ملت را تحت فشار قرار داده و فرصت‌های پیشرفت را از بین ببرند.

 


دانش‌آموزان باید در همه عرصه‌ها پیشتاز باشند
وی افزود: در 13 آبان، دانشجویان آگاه و بااراده نسبت به تسخیر سفارت آمریکا اقدام کردند زیرا این سفارت در اصل محل توطئه علیه انقلاب اسلامی بود و پس از تسخیر و بدست آمدن اسناد و مدارک، نقش آنها و همچنین منافقین در این مساله آشکار شد.
معاون رییس جمهور خطاب به دانش‌آموزان دبیرستان انرژی اتمی ایران گفت:‌ شما دانش‌آموزان نور چشم ما هستید و باید نسبت به مسایل گوناگون از آگاهی برخوردار باشید؛ شما عزیزان باید با پرورش استعدادها به فناوری‌های نوین دست یابید و بتوانید در همه عرصه‌ها پیشتاز باشید.
وی ادامه داد: دانش آموزان و آینده سازان باید در قله‌های علمی و عرصه‌های گوناگون برای ایران افتخار آفرینی کرده و بدانید 13 آبان در اصل روزی برای هوشیازی و بیداری است.
مهندس اسلامی در پایان درباره ارتقای سطح کیفی و کمی مدارس انرژی اتمی ایران گفت: درصددیم تا با فراهم کردن شرایط و امکانات بهتر؛ وضعیت کیفی آموزش مدارس انرژی اتمی را ارتقا دهیم تا امکانی فراهم شود که  دانش‌آموزان بتوانند در اوج به‌سر برده و برای خود، خانواده‌ها و ملت ایران افتخار آفرینی کنند.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :