1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد:

سردار سلیمانی در دل مردم جاودانه شده است/ حرف و عمل حاج قاسم، یکی بود

1401/10/1310:52
تعداد بازدید: 1499 بار

دومین یادواره روایتگری سردار مقاومت با عنوان «نشان سلیمانی» در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شامگاه دوشنبه(12آذر) در محل سالن خلیج‌فارس باغ موزه دفاع مقدس  برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین یادواره «نشان سلیمانی» مشخصه بارز سردار سلیمانی را خدا باوری و مردم باوری دانست و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا به ما یادآوری می‌کند که اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی کدامین بودند و راهی که شهدا با جان خود نورانی کردند را بشناسیم و برای تداوم آن راه تلاش کنیم.
مهندس محمد اسلامی بیان کرد: این یادواره، الگویی متفاوت و پویشی مردمی برای روایتگری صادقانه مردم از شهید سلیمانی است زیرا مشخصه بارز و ثابت شهید سلیمانی خداباوری و مردم باوری بود؛ جوهره وجودی شهید سلیمانی این دو ویژگی را در خود داشت و همیشه همراه او بود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به نقش سردار قاسم سلیمانی در آگاه‌سازی مردم نسبت به فتنه‌ها، توضیح داد: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان تلاش کردند با انجام ترور در کشور ناامنی ایجاد کنند و در کنار آن جنگ اقتصادی راه انداختند، بزرگترین کار سردار سلیمانی آگاه‌سازی بدنه مردمی در برابر این فتنه‌ها بود.
وی گفت: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سردار سلیمانی، محور مقاومت شکل گرفت و شهید سرافراز ما با جذب حداکثری، گسست‌های این جوامع را تبدیل به پیوندهای مستحکم کرد که نتیجه آن شکل‌گیری جبهه مقاومت بود و این مهم توطئه دشمنان را خنثی کرد.
مهندس اسلامی همچنین با بیان اینکه گروه داعش با پشتیبانی لجستیکی و مالی نقشه‌ها و توطئه‌های زیادی در منطقه داشت، افزود: سردار سلیمانی با به کارگیری نیروهایی از بدنه مردمی توانست جبهه مقاومت را تشکیل دهد و داعش را شکست داده و این توطئه را خنثی کند.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی عنوان کرد: زندگی مردمی و رفتار متواضعانه سردار سلیمانی باعث شد که پیکرِ مطهر او را شکوهمند بدرقه کنند و لحظات وداع مردم با سردار دل‌ها بسیار باعظمت بود. دستاوردهای او در ذهن‌ها ماندگار شد و اعمالش جاودانه ماند. ما باید به منشِ او تأسی کنیم و در راه عزت این سرزمین گام برداریم.

هوشیاری و بیداری سبب حفظ انسجام جامعه می‌شود
وی اظهار کرد: امروزه بیداری و آگاهی ملت‌ها در مقابل روایتگری‌هایی که حق و باطل را جابجا می‌کنند، از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.
مهندس اسلامی با بیان این مطلب تصریح کرد: بیداری ملت‌ها اکنون مولفه مهمی است که بیش از هر زمان دیگری مردم و جوامع به آن احتیاج دارند؛ زیرا منطقه ما در اصل منطقه‌ای است که مورد توجه قرار می‌گیرد و این ویژگی در حد شعار و حرف نیست بلکه یک واقعیت و حقیقت تاریخی محسوب می‌شود.
مهندس اسلامی با اشاره به سابقه این مهم در دهه‌های اخیر توضیح داد: در یک‌صد سال اخیر همواره شاهد بودیم که این منطقه مورد تاراج قرار گرفته و اکنون نیز دشمنان در کشورهای مختلف تسلط دارند و منابع آنها را به تاراج می‌برند؛ در این میان باید توجه داشت که کشور ما دارای ثروت سرزمینی و نیروی انسانی فاخر است و ملت ایران؛ ملتی با استعداد است که مورد توجه دشمنان قرار دارد.
وی ادامه داد: حرکت پیشرفت کشور در مسیر آفرینش خلاقیت، نوآوری، پیشرفت علمی و تحقیقاتی و نیز پیشرفت فناوری و صنعتی سبب فرصت آفرینی؛ قوام اجتماعی و شکل گرفتن قدرت اقتصادی موثر شده و این موارد موجب شده تا ما اکنون تبدیل به قدرت در این منطقه شویم؛ قدرتی که به سادگی نمی‌توانند با آن به مواجهه بپردازند.
معاون رییس جمهور بیان کرد: اکنون دشمنان با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن حقایق با روایتگری‌هایی نادرست و نیز بر اساس استانداردهای دوگانه‌ای که وجود دارد سعی می‌کنند به مسایل منطقه و کشورهای گوناگون دامن ‌بزنند که با توجه به این شرایط؛ هوشیاری و بیداری ملت‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز جوامع محسوب می‌شود.

حاج قاسم به معنای واقعی کلمه سرباز وطن بود
وی درباره اهمیت نقش سردار سلیمانی در احیای جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه یک سرباز بود. عشق به میهن و مردم،  خدامحوری، خداجویی و مومن بودن او و عاشقانه خدمت کردن، حاج قاسم را در دل مردم جاودانه کرده است.
وی تصریح کرد: حرف و عمل حاج قاسم، یکی بود؛ شخصیت والا، قدرت حل مسائل، متین بودن، در صحنه و حاضر به کار بودن به صورت همیشگی و خستگی‌ناپذیر بودن او و نیز ثابت قدم بودن وی در اصل صفات ماندگاری است که تکرار آن‌ها در یادواره‌ها کمک می‌کند تا متوجه این موضوع شویم؛ که حاج قاسم که بود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سردار سلیمانی در وسیع ترین معنای کلمه به سعادت‌ رسید. او از برترین و سعادت‌مند‌ترین افراد ملت ماست که به فیض شهادت نائل آمده است؛ امیدواریم خداوند متعال قدرت فهم و درک راه و کلام او را بیش از پیش به ما عطا کند و توان داشته باشیم که در مسیر حرکت در این راه بیش از گذشته ثابت قدم باشیم و برای کشور افتخار آفرینی کنیم.
گفتنی است دومین یادواره روایتگری سردار مقاومت «نشان سلیمانی» در آستانه سومین سالگرد شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی، با همکاری سازمان انرژی اتمی و برخی نهادها و سازمان‌ها، شامگاه دوشنبه ۱۲ دی ماه در محل سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.



پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :