1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

رونمایی از دستگاه «آفت‌زدایی و خشک‌کن مایکروویو»

1401/11/1319:40
تعداد بازدید: 1425 بار

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از دستگاه « آفت‌زدایی و خشک‌کن مایکروویو » رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس محمد اسلامی در جریان افتتاح پنجاه و سومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از دستگاه « آفت‌زدایی و خشک‌کن مایکروویو آروان پرتو» رونمایی کرد.
اسلامی درباره این دستاورد جدید در حوزه کشاورزی و توسعه کاربرد پرتوها توضیح داد: دستگاه آروان پرتو، نخستین محصول شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران بر پایه فناوری امواج غیریون‌ساز است که قابلیت آفت‌زدایی و خشک کردن انواع مواد غذایی (برنج، پسته، خرما، غلات، حبوبات، انجیر و...) را دارد.
وی افزود: این دستگاه با بالاترین کیفیت طراحی و ساخته شده و قابلیت رقابت با بهترین برندهای موجود جهان را دارد.
اسلامی بیان کرد: دستگاه آروان پرتو یک روش جدید آفت‌زدایی و خشک کردن است. این دستگاه سریع، ایمن و قابل اطمینان‌ترین روش آفت‌زدایی و خشک کردن را ارائه می‌دهد؛ این دستگاه با کمترین مقدار مصرف انرژی، قابلیت خشک کردن محصولات و از بین بردن حشرات (تخم، لارو، شفیره و حشره بالغ) بدون هیچگونه تغییری در رنگ، طعم، بو و مواد مغذی محصول را دارد.
وی تاکید کرد: از این دستگاه می‌توان برای آفت‌زدایی و خشک کردن محصولات کشاورزی با بالاترین کیفیت استفاده کرد. دستگاه غیریون‌ساز نیازی به منبع گرما ندارد زیرا انرژی امواج مایکروویو به طور مستقیم بر روی مولکول‌های محصول اثر می‌گذارد و تولید گرما می‌کند و به همین دلیل هیچ اتلاف انرژی وجود ندارد.
به گفته رییس سازمان انرژی اتمی ایران؛ شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران با بکارگیری بروزترین علوم و فناوری‌های نوین به دانش طراحی و ساخت تجهیزات بر پایه امواج غیریون‌ساز برای کاربردهای مختلف صنعتی، سلامت، کشاورزی و... دست یافته است و این شرکت در آینده نزدیک انواع تجهیزات بر پایه امواج غیریون‌ساز در صنایع مختلف را رونمایی و به بازار عرضه خواهد کرد.
لازم به‌ذکر است؛ دستگاه آروان پرتو توسط شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران طراحی و ساخته شده است و قابلیت استفاده برای محصولاتی از قبیل خرما، پسته، برنج، غلات، حبوبات، آجیل، انجیر، کشمش، ادویه‌جات، سبزیجات، گیاهان دارویی و... را دارد.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :