1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

کسب رتبه دوم پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

1400/4/2321:43
تعداد بازدید: 445 بار

بر اساس نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها در سال‌های 99-98 که با تصویب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، توسط گروه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) انجام شد، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در جمع 5 پژوهشگاه برتر کشور قرار گرفت.

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با حمایت‌های بی‌دریغ دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سه حوزه پژوهش، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی و همچنین زیرساخت و تسهیلات با کسب رتبه اول در ميان 30 پژوهشگاه کشور به موفقيتي کم‌نظير دست يافت و درمجموع امتيازها براي نخستين‌بار از زمان تأسيس و با جهشی قابل توجه موفق به کسب رتبه دوم در بین پژوهشگاه‌های سراسر کشور شد.
به گفته دکتر محمدجواد دهقانی رئیس موسسه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، به دلیل ماهیت متفاوت مراکز آموزشی و پژوهشی و تفاوت در ماموریت‌ها، ضرایب متفاوتی در زمینه معیارها و شاخص‌ها در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها استفاده شده و مهم‌ترین تفاوت، در معیار آموزش بوده که ضریب آن برای پژوهشگاه‌ها صفر است.
 وی تصریح کرده است: به این ترتیب در رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها در سال ۹۹-۹۸ تعداد ۳۰ پژوهشگاه حضور دارند که از این تعداد، ۱۹ پژوهشگاه از پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم بوده و بر این اساس، نتایج نهایی، طبق همین تقسیم‌بندی اعلام شده است. بدین منظور یک رتبه‌بندی با نام درهمکرد ایجاد و اعلام شده که تمامی ۳۰ پژوهشگاه را با هم رتبه‌بندی کرده و رتبه‌بندی دیگری نیز فقط شامل پژوهشگاه‌های وزارت علوم است که ۱۹ پژوهشگاه را در مقایسه با هم رتبه‌بندی کرده است.

منبع خبر: دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :