لوگو سایت

کلیه حقوق این وب‌گاه محفوظ و متعلق به سازمان انرژی اتمی ایران است.

مرکز اطلاعات هسته‌ای و مدارک علمی


کتابخانه مرکز اطلاعات هسته‌ای و مدارک علمی در سال 1353 همزمان با تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران و با نام «مرکز اطلاعات هسته‌ای» فعالیت خود را آغاز کرد تا در راستای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی سازمان انجام وظیفه کند.

ماموریت و اهداف

 این مرکز با هدف تأمین نیازهای پژوهشی و اطلاعاتی اعضای هیئت علمی، پژوهش‌گران، متخصصان و کارشناسان در سطح سازمان و پژوهشگاه و نیز همکاری با کتابخانه‌های دانشگاهی و مراکز و مؤسسات تحقیقاتی سراسر کشور در چهار گروه فعالیت می‌کند.

گروه کتابخانه

 کتابخانه با در اختیار داشتن منابع اطلاعاتی متنوع که به طور خاص در موضوعات تخصصی می‌باشند، نقش کلیدی در ارایه خدمات به مراجعه کنندگان دارد. شرایط عضویت و خدمات امانت جهت آشنایی بیش تر در پورتال کتابخانه با آدرس http://lib.aeoi.ir موجود است.

گروه تهیه منابع علمی

این گروه با توجه به نیازهای اطلاعاتی کاربران و بر اساس درخواست پژوهشگران سازمان و پژوهشگاه، منابع علمی اعم از چاپی و الکترونیکی را از طریق کارگزاران معتبر داخلی، نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم می‌کند.

گروه سازمان دهی مدارک

این گروه مسئولیت سازماندهی متمرکز منابع کتابی و غیر کتابی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های شعب را به عهده دارد. این گروه هم چنین با INIS (سیستم بین المللی اطلاعات هسته‌ای) همکاری می‌کند.

گروه کتابخانه دیجیتال

وظیفه اصلی این گروه ارایه منابع الکترونیکی کتابخانه با حفظ امنیت لازم، به صورت یکپارچه و به طور مداوم در محیط کاربری است. پشتیبانی و بهره‌برداری از پایگاه‌های اطلاعاتی، به روزرسانی و پشتیبانی محتوای پورتال کتابخانه و همکاری و هماهنگی در رفع مشکلات شبکه‌ای خدمات کتابخانه از جمله وظایف این گروه است.

انتشارات

با تأسیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در سال 1386و به منظور نشر آثار علمی اعضای هیئت علمی داخل و خارج سازمان، مترجمان و مؤلفان و دیگر صاحب نظران، انتشارات پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تشکیل شد و در حال حاضر با عنوان امور انتشارات به فعالیت ادامه می‌دهد.

ماموریت و اهداف

هدف اصلی از تشکیل واحد انتشارات گردآوری چاپ و نشرآثار محققین و هیات علمی به منظور استفاده دیگر پژوهشگرن می‌باشد

  

مجله‌ی علوم و فنون هسته ای

مجله علوم و فنون هسته‌ای که اعتبار علمی پژوهشی دارد با همکاری و مشاركت علمي « انجمن هسته‌اي ايران» چاپ و منتشر مي‌شود. اين مجله در پايگاه اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي به نشاني www.SID.ir     و  در ISC به نشاني www.ISC.gov.ir   و در ايران ژورنال  نمایه می‌شود.