1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

در ادامه سفر معاون رییس‌جمهور به استان یزد؛

عملیات بهره‌برداری از «مجتمع معدنی و صنعتی ناریگان بافق» آغاز شد

1401/11/1616:28
تعداد بازدید: 1724 بار

در ادامه سفر رییس سازمان انرژی اتمی به استان یزد، عملیات بهره‌برداری از مجتمع معدنی و صنعتی «ناریگان» به عنوان بزگترین معدن اورانیوم – مولیبدن کشور در شهرستان بافق آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، امروز (یکشنبه) 16 بهمن و همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در جریان سفر مهندس محمد اسلامی به استان یزد، عملیات بهره‌برداری از مجتمع معدنی و صنعتی ناریگان در شهرستان بافق آغاز شد.

معدن ناریگان در استان یزد و 35 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد و به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم – مولیبدن کشور می‌توان از آن نام برد.

فعالیت‌های اکتشافی انجام شده در این معدن، مربوط به سال‌های 1374 تا 1392 است که ماحصل آن، شناسایی 6 آنومالی اورانیوم بوده است. در این خصوص با توجه به بزرگتر بودن آنومالی 3، این آنومالی در اولویت اکتشافات تفصیلی قرار گرفت و با حفر 281 حلقه گمانه اکتشافی به طول بیش از 70 هزار متر، مدلسازی و تخمین ذخیره شد.
 

از سال 1392 تا 1394 فرآیند مطالعات، طراحی و تجهیز معدن انجام گرفت که از اهم آن می‌توان به انجام مطالعات طراحی معدن، برنامه‌ریزی تولید، مطالعات گازخیزی، ژئومکانیکی، هیدروژئولوژی و مکانیابی کارخانه، طراحی و اجرای جاده‌های دسترسی و مطالعات احداث کانال انحراف آب اشاره داشت.
گفتنی است در آیین بهره‌برداری از مجتمع معدنی و صنعتی ناریگان، دکتر احمدی،‌ معاون سازمان و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای (تماس) و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور، مهندس اسلامی را همراهی کردند.

لازم به ذکر است که همچنین در جریان سفر امروز مهندس محمد اسلامی به استان یزد، رونمایی و بهره‌برداری از سه محصول شرکت توسعه کاربرد پرتوها شامل تولید نیمه صنعتی سوپرجاذب بهداشتی، تولید نیمه صنعتی پودر بندآورنده خون و ساخت دستگاه عصاره‌گیر مایکروویو پارس اسانس با حضور مقامات استانی و جمعی از مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی انجام شد.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
login