1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

با حضور معاون‌رییس‌جمهور برگزار شد؛

تجلیل از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای

1402/9/2919:19
تعداد بازدید: 750 بار

مراسم تجلیل از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با حضور معاون‌ رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ آیین تجلیل و قدردانی از پژوهشگران جوان و برگزیده صنعت هسته‌ای کشور با حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید امیرحسین فقهی رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و نیز جمع کثیری از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای برگزار شد و از پروژه‌های برتر محققان صنعت هسته‌ای تقدیر به عمل آمد.

محمد اسلامی در آیین تجلیل از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای اظهار کرد: در شرایط تحریم با اتکا به خداوند متعال از عزت ملت و استقلال میهن دفاع کردیم و به لطف هدایت‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر پیشرفت کشور هموار شد.


وی تصریح کرد: نکته اساسی در مسیر عزت و پیشرفت کشور؛ باور، اعتقاد، عشق و اراده ای است که ایمان ما را به خداوند متعال روزافزون می‌کند و سبب می‌شود تا در راه اقتدار میهن و عزت ملت حرکت کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: تجربه نشان داده هرزمان ثابت قدم بوده‌ایم، شکوفایی رخ داده است.

اسلامی با تاکید بر لزوم تبدیل ایده به محصول در سازمان انرژی اتمی ایران و به‌ویژه در  پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفت: فرایند تبدیل ایده به محصول باید به خوبی تعریف شده باشد و مهم است که این پروسه را با نگاه علمی دنبال کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

معاون رییس‌جمهور بیان کرد: دانش فنی و مهارت تبدیل ایده به‌ محصول بسیار مهم است زیرا علم در اصل ثروت است و در کنار آن قدرت و اقتدار قرار دارد. صنعت هسته‌ای، کشور را در محدوده قدرت بین‌المللی قرار داده و اکنون ایران در منطقه اقتدارآفرین جهان وارد شده است که در این راه باید ثابت قدم باشیم و به تلاش‌های خود ادامه دهیم و حتی لحظه‌ای در این مسیر درنگ نکنیم.

اسلامی گفت: در صنعت هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران برای ما مهم بود که ایده‌های تحقیقاتی را به محصولات تجاری تبدیل کرده و آن‌ها را وارد بازار کنیم البته مساله مهم در این راه اتصال مناسب حلقه‌های این زنجیره است.
 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی ایران اساسا دانش‌بنیان هستند و این شرکت‌ها و نیروی انسانی شاغل در آن‌ها برای ما بسیار مهم محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که محققان و پژوهشگران با علاقه و تلاش بیشتری به کار خود ادامه دهند که  برای تحقق این موضوع با تسهیلگری، شرایط مساعد را برای کارکنان و شرکت‌ها فراهم می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه تحقق اهداف کلان و قدرت‌ساز برای ما بسیار مهم است، گفت: در سازمان انرژی اتمی ایران و بر اساس سند جامع راهبردی در افق 1420 هیچ شخص یا مرکزی وجود ندارد که تکلیف واضح نداشته باشد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال توسعه منابع انسانی هستیم.

وی گفت: ما در صنعت هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌ایم که نشان‌دهنده اقتدار کشور است و کسی نمی‌تواند ما را نادیده بگیرد.

استقبال و توجه به پژوهش‌ و فناوری در سراسر کشور
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در مراسم تجلیل از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای اظهار کرد: از مهندس اسلامی به سبب رویکرد علمی که نسبت به حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی به‌ویژه در صنعت هسته‌ای دارد، تشکر می‌کنم.
 

پیمان صالحی تصریح کرد: امسال استقبال از هفته پژوهش بسیار خوب بود که نشان‌دهنده توجه به پژوهش‌ و فناوری در سراسر کشور است.

وی افزود: زنجیره ارزش در تمام علوم بسیار مهم است و سطوح آمادگی در فناوری در واقع شامل زنجیره ارزش در تولید محصول از ایده تا بازار می‌شود.  
 

صالحی تاکید کرد: در سال‌های اخیر همکاری‌های بسیار خوبی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری صورت گرفته است.

وی در پایان بر لزوم افزایش ارتباط میان جامعه علمی با صنعت به ویژه صنعت پیشران هسته‌ای تاکید کرد.

درخشش پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار
رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای نیز در آیین تجلیل از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بیان کرد: موفقیت‌های کنونی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای مرهون تلاش‌های هر کدام از کارکنان و اعضای این پژوهشگاه و نیز حمایت‌های ریاست سازمان و همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.  
 

سیدامیرحسین فقهی تصریح کرد: تعداد طرح‌های مهم به نتیجه رسیده و نیز قراردادهای منعقد شده، نشان‌دهنده میزان امید بالای سازمان انرژی اتمی ایران و صنعت هسته‌ای به پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای است.
 
معاون رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: خوشبختانه از سال 1400 تا کنون تعداد قراردادهای منعقد شده با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای 110 برابر شده است.

وی با اشاره به درخشش پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار گفت: همکاران ما در بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار بسیار خوش درخشیدند و توانستند در زمینه محتوایی،‌ رتبه برتر را از آن خود سازند.

فقهی تصریح کرد: سامانه شتاب‌دهنده الکترواستاتیک صنعتی الکترون از نوع داینامیترون ارایه شده در این نمایشگاه به عنوان یکی از طرح‌های برتر که از ایده تبدیل به محصول شده، شناخته شد و باید اعلام کنم این دستگاه آماده نصب و پرتودهی محصولات است.

وی عنوان کرد: سطح استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از کارگاه‌های برگزار شده در بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار بسیار چشمگیر بود.

فقهی تاکید کرد: در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای پروژه‌ها و ایده‌های مساله محور را دنبال ‌می‌کنیم و توسط پژوهشگران و استعدادی برتر شاغل در این پژوهشگاه نیازهای داخلی را برطرف می‌سازیم.
 
 


معاون رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان بر لزوم تقویت همکاری‌میان پژوهشکده‌های مختلف در سازمان و کشور تاکید کرد.
 
 

در این آیین از دکتر محمد قنادی مراغه به عنوان پژوهشگر پیشکسوت و به پاس سال‌ها تلاش و کوشش در راه تحقیق و پژوهش تقدیر شد.

گفتنی است همچنین در پایان این مراسم از پژوهشگران جوان و برگزیده پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تجلیل شد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.
 

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
login