1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

تاکید رییس جمهور بر ضرورت ساخت نیروگاه‌های اتمی در هرمزگان

1402/11/1216:01
تعداد بازدید: 529 بار

رییس جمهور گفت: پروژه نیروگاه‌های اتمی «ایران هرمز» توسط سازمان انرژی اتمی ایران در شهرستان سیریک استان هرمزگان ساخته خواهد شد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در آیین افتتاح 157 پروژه و طرح در حوزه صنعت و انرژی استان هرمزگان گفت: نیروگاه‌‌های اتمی 1250 مگاواتی(مجموع ظرفیت 5هزار مگاوات) حتما می‌تواند به عنوان یک زیرساخت اساسی برای اقتصاد کشور و پیشرفت مملکت مطرح باشد.

وی افزود: امیدوارم آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه اتمی در شهرستان سیریک برای کشور مبارک باشد و این نیروگاه بتواند به دست توانای مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه، وارد مدار شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
 

وی تاکید کرد: تردید نداریم آنچه در بوشهر، هرمزگان و سایر مناطق آغاز شده، با سرعت پیگیری می‌شود و ما نیز این پروژه را دنبال می‌کنیم. طرح امروز را باید کاری بزرگ‌تر، گسترده‌تر و عظیم‌تر از آنچه در استان بوشهر انجام شده بود دانست که آن را در استان هرمزگان اجرایی خواهیم کرد.

وی توضیح داد: کار توسعه نیروگاه اتمی در بوشهر با سرعت و قدرت در حال انجام و پیشرفت است؛ امروز و به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی احداث نیروگاه اتمی در سیریک شروع شد که کار مبارکی بوده و امید است کار ساخت نیروگاه‌های اتمی استان هرمزگان با سرعت ادامه یابد و این مجموعه نیروگاهی مورد استفاده قرار گیرد.
 

 

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: از همه کسانی که زمینه آغاز عملیات اجرایی این پروژه را فراهم کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم سازمان انرژی اتمی ایران به کمک استاندار و مسوولان محترم و همه دست‌اندرکاران بتوانند تلاش کنند تا این مجموعه نیروگاهی ان‌شاءالله زودتر به نتیجه رسیده و وارد مدار شود.

گفتنی است تامین برق این صنایع یکی از بزرگترین وظایف مسوولان و در راس آن وزارت نیرو محسوب می‌شود که در این زمینه سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تولید و توسعه برق هسته‌ای کشور، بخشی از اجرای این طرح مهم را برعهده گرفته و با احداث و بهره‌برداری از 4 واحد نیروگاه اتمی با مجموع ظرفیت تولید حدود 5 هزارمگاوات از میزان تولید نهایی 20 هزار مگاواتی برق هسته‌ای در افق 20 ساله را در استان هرمزگان و در نزدیکی‌های شهر میناب و شهر سیریک برنامه‌ریزی کرده است.

لازم به ذکر است امروز و همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات احداث نیروگاه‌های اتمی «ایران هرمز» با ظرفیت 5 هزار مگاوات (4 نیروگاه 1250 مگاواتی)  آغاز شد.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
login